Olen joskus saanut erikoisen "diagnosin" pääkivulleni - migreenivahvuinen pääkipu (mikä ei ole migreeni, koska ei täytä migreenin määrityksiä). Hoitoon sain migreenilääkkeet?? No minulla on omasta mielestäni siis pääkipua ja migreeniä, jotta tämä olisi selkeämpää.. Minun migreenini on niin kovaa kipua, että tasapainoaisti kärsii ja kontatenkaan ei pahimmillaan pääse suoraa. Konttausasennosta kaadun kyljelleni. Mitään muuta oiretta kivun lisäksi ei ole..

No nämä alkoivat vajaa 10 vuotta sitten kokoajan vähentyen, ja viimeiseen 2 vuoteen ovat kohtaukset jääneet 1 kappaleeseen (normaalia pääkipua on tietenkin ollut, mutta tämä hoituu aspiriinillä). Nyt viimeisen kahden viikon aikana kohtauksia on ollut 3 kpl, ja uskon, että jatkuvat vielä hetken.. Syytä en osaa sanoa, sillä mikään elämässäni ei ole muuttunut. Äitini viisaana sanoi kohtausten johtuvan stressistä, mikä on ihan todellista, mutta mikäli minulle (meillä) on ollut pienoinen rakennusprojekti noin vuoden ajan, niin miten minä nyt sitä vasta stressaisin - kyllä se stressi on ollut koko ajan.. :) Ei auta kuin kärsiä ja syödä lääkkeitä. Ainoa haitta tietenkin on, että migreenilääkkeeni pistävät pollani niin sekaisin, joten töitä tai autolla ajoa en voi niiden vaikutuksen alaisena tehdä.. :/ Minulta on jopa kysytty, että mitä olen vetänyt, kun silmät seisoi päässä lääkkeen oton jälkeen, heh..

Olkaa onnellisia, mikäli ette omista migreeniä!! Voisi kokeilla intialaista päähierontaa..